توصیه های مهم برای یک خرید خوب از فروشگاه اینترنتی کالا دیجیتال

  • 8 آبان 1401
  • 0 نظر
  • admin

امروزه خرید از فروشگاه های اینترنتی کمتر از خرید آفلاین محبوبیت ندارد. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد ؛ از صرفه جویی در زمان گرفته تا امکان مقایسه کالا در سایت های مختلف. اگر می خواهید خرید مطمئنی از فروشگاه اینترنتی کالا دیجیتال داشته باشید به توصیه های مهم برای خرید کالا دیجیتال باکیفیت توجه کنید.

از اصالت فروشگاه اینترنتی کالا دیجیتال مطمئن شوید

معمولا طرح کلاهبرداری خرید اینترنتی به این صورت است: خریدار به سایت یک فروشگاه اینترنتی تقلبی می رود و محصول مورد علاقه خود را انتخاب می کند. کلاهبرداران حتی می توانند در مورد محصول خریداری شده مشاوره دهند. پس از تمام مشاوره ها ، خریدار با اطمینان هزینه خرید را پرداخت می کند ، تاریخ تحویل به او گفته می شود. برای افزایش اثر، کلاهبرداران می توانند شماره تلفن پیک یا شماره ثبت بسته را ارائه دهند که توسط آن می توان آن را در سرویس تحویل ردیابی کرد. برای جلوگیری از این اتفاق به پروتکل امن https:// در ابتدای آدرس سایت فروشگاه اینترنتی کالا دیجیتال دقت کنید. یک قفل در مرورگر در کنار این URL نشان داده شده است.

به ظاهر کلی فروشگاه اینترنتی کالا دیجیتال توجه کنید

فروشگاه اینترنتی کالا دیجیتال تقلبی را به خوبی می توان تشخیص داد. آنها اغلب حاوی اشتباهات تایپی ، غلط های دستوری و املایی ، بسیاری از بخش های در سایت خود هستند. همچنین ممکن است ناسازگاری های آشکاری در توصیف کالا وجود داشته باشد.

به قیمت‌های بسیار پایین، تبلیغات و قرعه‌کشی‌ها شک داشته باشید

فروشگاه اینترنتی کالا دیجیتال فرصتی برای خرید کالاها با قیمت‌ های پایین‌تر نسبت به فروشگاه ‌های سنتی و فیزیکی فراهم می‌کنند ، اما قیمت نمی‌تواند بیش از 10 تا20 درصد متفاوت باشد. ارائه چنین تخفیف های بزرگی چیزی جز کلاهبرداری نیست ؛ کلاهبرداران آماده ارائه تخفیف های تا 50٪ هستند.

قیمت یک محصول مشابه از طریق سایت های مشابه مقایسه کنید

توصیه می شود در هنگام انتخاب محصول از فروشگاه اینترنتی کالا دیجیتال قیمت آن را از طریق سایت های اینترنتی دیگر مقایسه کنید. نظرات کاربران در پایین خرید محصول می تواند راهنمای خوبی برای خرید شما باشد.

به پشتکار بیش از حد فروشنده توجه کنید

اگر در حین خرید برای مشاوره به کارشناس فروشگاه اینترنتی هایفون آی تی مراجعه کردید و او شروع به عجله کرد تا کالا را تحویل دهد و متقاعد شوید که اگر اکنون آن را نخرید ، قیمت تغییر می کند یا کالا از فروش خارج می شود ، با یک کلاهبردار طرف صحبت هستید. کلاهبرداران اغلب از فاکتور زمان برای سردرگمی و جلوگیری از ارزیابی تمام تفاوت های ظریف یک خرید استفاده می کنند.

به نحوه پرداخت برای خرید کالا دقت کنید

اگر فروشنده پیشنهاد می دهد که مبلغ کالا را با استفاده از سیستم های پرداخت کیف پول الکترونیکی یا از طریق حواله بانکی به کارتی که برای یک فرد صادر شده است ، منتقل کند ، احتیاط کرده و فقط از طریق درگاه اینترنتی مطمئن مبلغ را واریز کرده و حواله ان را نگهداری نمایید.

بررسی فروشگاه اینترنتی کالا دیجیتال در موتورهای جست و جو

علیرغم این واقعیت که بررسی ها یک شاخص بسیار ناپایدار هستند و می تواند فریب باشد ؛ با این وجود ، توصیه می شود بررسی های مربوط به کار یک فروشگاه اینترنتی هایفون آی تی را در موتورهای جست و جو بررسی کنید ؛ نه در خود سایت. بهتر است روی موارد دقیق تر ، عکس ها و فیلم ها تمرکز کنید. باید توجه ویژه ای به نظرات منفی در مورد فروشگاه / شرکت ، خدمات تحویل آن ، بررسی در مورد کالاها / خدمات تقلبی / با کیفیت در پایین صفحه شود. گاهی اوقات کافی است شماره تلفن یا مشخصات فروشنده را در فرم جست و جو وارد کنید تا متوجه شوید که این داده ها قبلاً برای سرقت پول و فریب خریداران استفاده شده است.

توصیه های عمومی

هنگام خرید کالا دیجیتال در یک فروشگاه اینترنتی کالا دیجیتال ، نکته اصلی توجه و دقت است. در مورد فروشگاهی که قصد خرید آن را دارید تحقیق کنید ، ببینید چه مدت در بازار بوده است ؛ به دنبال اطلاعات و نظرات درباره این فروشگاه ، سازمان یا کارآفرین فردی باشید. اگر از نکات ساده پیروی نمایید ، قوانین ابتدایی امنیت اطلاعات را رعایت کنید ، خرید از اینترنت برای شما لذت بخش خواهد بود.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط