کلاژن هیدرولیز شده چیست و چرا باید آن را استفاده کنیم؟

  • 10 مهر 1401
  • 0 نظر
  • admin

به طور کلی، کلاژن برای سلامت پوست شناخته می شود. در واقع نوعی پروتئین است که از نظر ساختاری و عملکردی برای کل بدن ما ضروری است. وظیفه اصلی آن تقویت بافت همبند و حفظ یکپارچگی بدن است. بدون کلاژن در بدن، اعضای بدن نمی توانند در کنار هم بمانند. وظیفه اصلی کلاژن که 80 درصد بافت همبند بدن را تشکیل می دهد، ایجاد شبکه ای است که با دادن استحکام، انعطاف پذیری و دوام به پوست، ساختار پوست را ایجاد می کند. در ادامه به معرفی و ویژگی های کلاژن هیدرولیز و ویژگی های مصرف کراتین مونوهیدرات شده می پردازیم.

کلاژن هیدرولیز شده چه می کند؟

کلاژن هیدرولیز شده پروتئینی است که توسط فیبروبلاست ها و سایر سلول ها تشکیل می شود. فیبروبلاست سلول اساسی بافت همبند است و مهم ترین وظیفه فیبروبلاست ها تولید کلاژن و الاستین بوده که برای پوست بسیار مهم هستند و درخشندگی و انعطاف پذیری پوست را فراهم می کنند. به عنوان یک بلوک سازنده کلاژن، استخوان ها و ماهیچه ها را در کنار هم نگه می دارد، از اندام های بدن ما محافظت می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

پوست جوان و شاداب؛ ارمغان کلاژن هیدرولیز شده

در بدن یک انسان متوسط، پس از 25 سالگی، کاهش تولید کلاژن بین 1 تا 2 درصد در سال مشاهده می شود. در سن 40 سالگی، 10 تا 20 درصد از کلاژن بدن ما نسبت به قبل از 30 سالگی از دست می رود. این تلفات بخشی از فرآیندهایی است که ما در نتیجه طبیعت انسان تجربه می کنیم. با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد، پوست خشک، نازک شدن، افتادگی، چین و چروک، لکه های خورشیدی، بدتر شدن کیفیت مو و شکنندگی ناخن ها رخ می دهد. مصرف کلاژن هیدرولیز شده علائم پیری را کاهش می دهد و به فرد کمک می کند پوستی روشن تر و شاداب تر داشته باشد و جوان تر به نظر برسد.

آیا مکمل کلاژن هیدرولیز شده کار می کند؟

به خصوص پس از 40 سالگی و یائسگی، از دست دادن کلاژن در نتیجه ضعیف شدن توانایی بدن در تولید کلاژن باقیمانده، تنها با مکمل هایی که مخصوص این منظور ساخته شده اند امکان پذیر است. مکمل‌های کلاژن هیدرولیز شده برای کاهش علائم پیری با مرطوب کردن و کشیده‌تر کردن پوست و تحریک تولید کلاژن در پوست استفاده می‌شوند. افرادی که از این محصولات استفاده می کنند نشان می دهند که نتایج در عرض چند ماه ظاهر می گردد، پوست روشن تر شده، موها (کراتین مو) و ناخن ها قوی تر می شوند. طبق تحقیقات علمی، پپتیدهای کلاژن موجود در مکمل های کلاژن هیدرولیز شده به کاهش خشکی و چین و چروک پوست کمک می کند.

مدت زمان استفاده از کلاژن هیدرولیز شده

مطالعات بالینی نشان می دهد که کلاژن هیدرولیز شده باید حداقل به مدت 3 ماه استفاده شود تا اثر آن مشاهده شود. مهم است که کلاژن در این دوره 3 ماهه بدون وقفه استفاده گردد. مشاهده شده است که استفاده مداوم از کلاژن به مدت 3 ماه باعث کاهش چین و چروک پوست، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، هیدراتاسیون (احتباس آب) و افزایش تراکم کلاژن پوست می گردد. بیان شده است که مکمل کلاژن به طور کلی بی خطر است و هیچ عوارض جانبی گزارش شده ای ندارد. با این حال، برای اثبات این موارد به مطالعات علمی گسترده نیاز است.

اشکال مختلف کلاژن هیدرولیز شده

مکمل های کلاژن هیدرولیز شده به صورت قرص، کپسول، پودر و مایع در دسترس هستند. وقتی کلاژن از خارج به عنوان مکمل گرفته می شود، ابتدا به اسیدهای آمینه که واحدهای سازنده دستگاه گوارش هستند تجزیه شده و به عنوان اسید آمینه با خون مخلوط می شود. در بین محصولات مکمل کلاژن تولید شده به اشکال مختلف، مکمل کلاژن مصرفی به صورت مایع به عنوان سودمندترین روش از نظر سازگاری و واکنش سریع بدن برجسته است.

برای اینکه کلاژن هیدرولیز شده بیشتر جذب شود، مکمل‌های حاوی کلاژن پپتید هیدرولیز شده باید استفاده شوند. استفاده از محصولات پودر و قرص دشوار است. محصولات مایع به دلیل سهولت استفاده و میزان جذب بالا باید استفاده گردند. مس، روی، ویتامین C و گلوتاتیون در محصولات برای حمایت از سنتز کلاژن، وجود آنتی اکسیدان هایی مانند کوآنزیم و آلفا لیپوئیک اسید می تواند اثربخشی آن را افزایش دهد. برای خرید انواع مکمل نظیر کراتین مونوهیدرات، کلاژن هیدرولیز و… می توانید از سایت ما بازدید نمایید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط