بهترین راه پیشگیری از کبد چرب چیست ؟

  • 8 آبان 1401
  • 0 نظر
  • admin

اگر به دنبال بهترین راه پیشگیری از کبد چرب هستید، از خودتان شروع کنید!

بهترین راه پیشگیری از کبد چرب این است که سبزیجات را عضو اصلی سفره خود در نظر داشته باشید. برخی از سبزیجات بر روی عملکرد بدن تاثیر می گذارند و در این زمینه به بهبود وضعیت کبد کمک می کنند. استفاده از سالاد کاهو با روغن زیتون بهترین انتخاب برای جلوگیری از کبد چرب است

بهترین راه پیشگیری از کبد چرب بدون نیاز به معجزه

کبد چرب از آن دسته بیماری های خاموش است که اگر در قبال آن سهل انگاری کنید یکباره به زندگی شما پایان می دهد. وقتی به دنبال بهترین راه پیشگیری از کبد چرب هستید یعنی به فکر سلامتی خود هستید و میدانید که پیشگیری بهتر از درمان است آن هم برای بیماری بی رحم کبد چرب!

سبک زندگی خود را به صورتی تنظیم کنید که انگار بیماری کبد چرب دارید، حتی اگر نداشته باشید! بله درست متوجه شدید، بهترین راه پیشگیری از کبد چرب این است که سبک زندگی سالم داشته باشیم.

در ابتدا سعی کنید از چربی ها دوری کنید! چربی ها قاتل اولیه و اصلی برای کبد هستند. اگر غذاها را با روغن زیاد سرخ می کنید از همین امروز این روش را کنار بگذارید و اجازه دهید غذا پخته شود. غذای پخته شده که خوشمزه نیست! بله نیست اما اگر از یک سری ادویه های لازم استفاده کنید به غذا طعم داده می شود.

حذف چربی تنها به معنی روغن نیست! بهتر است در استفاده از کره و یا محصولاتی که چربی زیاد دارند اعم از سس مایونز نیز برای خودتان محدودیت ایجاد کنید اما منظور ما این نیست که خوردن یک ساندویچ سالاد الویه برای شما یک رویا باشد! کم بخورید همیشه بخورید!

چربی های سالم را بشناسید و با آنها دوست باشید و چربی های ناسالم را دشمنان خودتان بدانید و از آن فاصله بگیرید.

شکر فایده ای برای شما ندارد دست از سر آن بردارید!

در بررسی بهترین راه پیشگیری از کبد چرب نکته ای که به آن میرسیم و در مورد آن بسیار بسیار جدی هستیم، شکر است! شکر از دسته مواد غذایی ضرر آفرین برای بدن شما است و قاتل اصلی کبد است!

بنابراین اگر در سنین جوانی هستید و هنوز خبری از کبد چرب نیست باید یاد بگیرید که شکر یکی از اصلی ترین مواد غذایی ناسالم برای بدن محسوب می شود پس بدانید که قرار است چطور مسیر پیشگیری از کبد چرب را طی کنید و در این مسیر به چه نکاتی دسترسی خواهید داشت.

اینکه فکر کنید فقط چربی برای کبد آسیب رسان است اشتباه است چون شکر این روزها از چربی پیشی گرفته است و برای کبد مشکلات زیادی ایجاد می کند.

ورزش بهترین راه پیشگیری از کبد چرب

ورزش به خصوص پیاده روی از روش های خوب و ارزشمند برای جلوگیری از کبد چرب است البته چندان هم سخت نیست. فقط کافیست یک مسیر نزدیک به منزل خود را انتخاب کنید و یک ساعت در روز پیاده روی کنید اگر یک ساعت زیاد است می توانید نیم ساعت پیاده روی نسبتاً تند داشته باشید.

وقتی متابولیسم بدن تنظیم شود بدن شروع می کند به دفع چربی های اضافی و در این زمینه بهترین شرایط مدنظر قرار می گیرد. بهتر است که برای پیشگیری از کبد چرب یک سری اصول ورزشی را یاد بگیرید.

در ورزش تنفس هوای حاوی اکسیژن به داخل ریه بسیار مهم است پس بهتر است در این کار تمرین کافی داشته باشید. اگر شرایط پیاده روی ندارید می توانید در منزل نیز یک سری حرکات که سبب بالاتر تپش قلب شما می شود، یاد بگیرید و همان مسیر را طی کنید.

از یاد نبرید که برای رسیدن به بهترین راه پیشگیری از کبد چرب باید خودتان بخواهید.

 پیشنهاد سلینو شاپ برای کنترل کبد چرب استفاده از قهوه های گانودرما دکتر بیز

عواملی که سبب کبد چرب می شوند را بشناسید!

1-      اضافه وزن و چاقی یکی از مهمترین عوامل افزایش کبد چرب است.

2-      افرادی که سطح قند خون بالایی دارند و یا درگیر بیماری دیابت نوع 2 هستند.

3-      کسانی که درگیر سطح چربی بالا به نان تری گلیسرید در خون هستند.

 4-      کسانی که تحرک کمی دارند و به غذاهای چرب علاقه دارند.

وزن خود را کم کنید!

اینکه بخواهید بهترین راه پیشگیری از کبد چرب را انتخاب کنید ولی همچنان وزن شما بالا باشد در واقع آب در هاون کوبیدن است. اما رژیم های سخت و سریع کار را بدتر می کند پس آهسته و پیوسته پیش بروید. ورزش از روش های خوب برای کاهش وزن محسوب می شود.

 سبزیجات بخورید!

بهترین راه پیشگیری از کبد چرب این است که سبزیجات را عضو اصلی سفره خود در نظر داشته باشید. برخی از سبزیجات بر روی عملکرد بدن تاثیر می گذارند و در این زمینه موقعیت خاصی در افراد ایجاد می کنند. استفاده از سالاد کاهو با روغن زیتون بهترین انتخاب برای جلوگیری از کبد چرب است پس به سادگی می توانید از آن استفاده کنید و نتیجه آن را نیز ببینید.

 با الکل خداحافظی کنید.

کسانی که عادت به نوشیدن الکل دارند بدانند که هرچه مصرف الکل بیشتر شود سبب نارسا شدن کبد می شود بنابراین این عادت را کنار بگذارید.

به جای الکل از قهوه استفاده کنید قهوه سبب می شود که کبد سریعتر خود را بازسازی کند و در این زمینه باید دقت کنید که از شکر نباید استفاده شود.

به اعصاب خود مسلط باشید!

اینکه فکر کنید بهترین راه پیشگیری از کبد چرب تنها خوردن و نخوردن یک سری غذاها است، اشتباه است. کسانی که درگیر مشکلات اعصاب هستند بیشتر دیگر بیماری کبد چرب می شوند. دقت کنید که بیماری کبد چرب به طور کلی در لیست بیماری هایی قرار دارد که بر اساس سیگنال های منفی مغز هم ایجاد می شود. بهتر است سعی کنید آرامش را به زندگی برگردانید و بدانید که زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهید به خاطر مسائل ساده حرص و جوش بخورید.

در صورتی که درگیری ذهنی شما زیاد است می توانید از یوگا استفاده کنید. ورزش یوگا نوعی مدیتیشن است که سبب می شود مغز شما آرام بگیرد و به نوبه خود بهترین راه پیشگیری از کبد چرب محسوب می شود.

کلام آخر

خودتان ناجی خودتان باشید. هر یک از روش هایی که به عنوان بهترین راه پیشگیری از کبد چرب اعلام کردیم زمانی نتیجه می دهد که در طولانی مدت صورت بگیرد و به شکلی باشد که افراد بتوانند از آن بهترین نتیجه را بگیرند. از یاد نبرید که کبد چرب در لیست بیماری هایی قرار دارد که شخص اگر به آن توجه نکند، ضرر آفرین خواهد بود.

منبع : سایت محصولات شرکت بیز سلینو شاپ

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط