بررسی پیشرفت صنعت تولید غذای گربه

  • 10 مهر 1401
  • 0 نظر
  • admin

پیشرفتی که صنعت های تولید غذای گربه تا الان داشتن باعث شده تا این روزا برای خرید غذای خشک گربه با ابهامات و یا سوالات زیادی مواجه باشیم که بهترین تولید کننده غذاهای مرطوب و خشک کدوم برنده و آیا میشه به راحتی و با اطمینان خاطر از این برندها خرید کرد؟

نکته ای که وجود داره اینه که برخلاف باور شما خرید غذای خشک گربه اصلا کار سختی نیست و شما تنها با شناخت ویژگی های بهترین غذاهای سطح دنیا میتونین بهترین محصول و یا غذای خشک رو برای گربه های زیباتون تهیه کنین. ما توی این نوشتار سعی داریم تا شما رو بیشتر با ویژگی ها و خواص این غذاها آشنا کنیم تا بهتر بتونین غذای موردنظرتون رو انتخاب کنین بنابراین توصیه داریم تا انتها با ما همراه باشین.

غذای خشک گربه چیه و چطوری تولید میشه؟

اگه شما هم جزء افرادی هستین که به تازگی صاحب گربه شدین ممکنه با این سوال که غذای گربه چیه مواجه باشین. توجه داشته باشین، غذاهایی که به عنوان غذای خشک گربه توی سراسر دنیا به فروش میرسن نوعی غذای تجاری به شمار میرن که به واسطه شرکت ها و کارخانه هایی که الان توی این زمینه فعالیت دارن تولید و به بازار عرضه میشن. در حال حاضر متخصصان بسیار زیادی رو میشه پیدا کرد که چنین غذاهایی رو تولید میکنن یا به بیان ساده تر میشه گفت که تمام غذاهای گربه ها زیر نظر این متخصصین که از دانش و مهارت بالایی هم برخوردارن تولید و روانه بازار میشن.

بعد از اینکه که اقدام به خرید غذای خشک گربه کردین با باز کردن بسته های اونا متوجه این موضوع میشین که این غذاها ظاهری شبیه به بیسکویت ها دارن و ترکیب اونا به طور معمول به صورت 90 درصد پروتئین، کربوهیدراته و تنها 10 درصد از ترکیب این غذاها رو میشه موادی دونست که رطوبت کمی دارند.

مواد تشکیل دهنده غذاهای خشک گربه

برای خرید غذای خشک گربه باید حتما دقت کنید که این غذاها دارای مواد تشکیل دهده خاصی باشن که در ادامه به معرفی اونا می پردازیم. این مواد میتونن سلامت و انرژی گربه های شما رو فراهم کرده و به این طریق شرایطی بسیار عالی رو پیش روی اونا قرار بدن. از مهم ترین مواد تشکیل دهنده غذای خشک گربه میشه مواد زیر رو نام برد.

پروتئین

پروتئین ها از مواد ضروری برای رشد بدن به شمار میرن که به طور مختصر دارای فوایر زیر هستند.

  • رشد موها
  • تولید سلول های جدید پوست
  • رشد ناخن ها
  • ایجاد عضلات قوی
  • حفظ سلامت تاندون ها و غضروف ها
  • حفظ سلامت رباط ها

از مهم ترین منابعی که به عنوان منابع غنی از پروتئین شناخته میشن میشه انواع گوشت ها مثل گوشت مرغ، گوساله، ماهی، اردک و… رو نام برد. در کنار این ها مواد گیاهی مختلفی همچون گلوتن ذرت، کنجاله و سویا هم سرشار از پروتئین برای رشد و استحکام بدن هستن.

کربوهیدرات ها

علاوه بر پروتئین ها، فراموش نکنین غذایی رو میشه هنگام خرید غذای خشک گربه به عنوان بهترین غذا در نظر گرفت که توی مواد تشکیل دهنده اونا بشه کربوهیدرات ها رو هم دید. در واقع نکته ای که باید بدونین اینه که کربوهیدارات به عنوان ماده غذایی اصلی برای گربه ها شناخته نمیشن اما توی ترکیب اصلی غذاهای تجاری گربه ها میشه این ماده رو هم دید که با استفاده از اون انرژی لازم برای فعالیت گربه های شما تامین میشه و به حفظ بافت کروکت اون ها هم کمک میکنه.

از مهم ترین منابعی که سرشار از کربوهیدرات هستن میشه گیاهان، غلات مخالف و حبوبات رو نام برد که به عنوان رایج ترین منابع شناخته میشن. این منابع موادی مانند گندم، ذرت، برنج، سیب زمینی و نخود فرنگی رو در بر میگیرن که به واسطه اونا میتونین به خوبی کربوهیدرات لازم بدن رو فراهم کنین.

چربی ها

چربی ها تاثیرات بسیار زیادی روی سلامت بدن گربه شما دارن و میشه مهم ترین خواص اونا رو برای خرید غذای خشک گربه به صورت زیر بیان کرد.

  • تامین انرژی بیشتر برای ادامه فعالیت گربه
  • حفظ دمای بدن گربه
  • افزایش سرعت انتقال سیگنال های عصبی
  • کنترل التهاب
  • کمک به حفظ پوست و مو
  • ایجاد مانع در برابر تهاجمات باکتریایی و ویروسی
  • خوش طعم شدن غذای گربه
  • افزایش میزان جذب ویتامین های محلول در چربی k، A، D و E

از مهم ترین منابعی که در بردارنده مقدار بسیار بالایی چربی مفید هستن میشه دانه های گیاهی مثل کتان، گوشت قرمز، گوشت ماهی روغن های گیاهی آفتابگردان رو نام برد که هرکدام فواید بسیار زیادی برای بدن به همراه دارن.

رویال کنین بهترین برند غذای خشک گربه

همه آدمایی که از گربه ها نگهداری میکنن این اسم رو شنیدن و باهاش آشنایی دارن چون شرکت رویال کنین از جمله شرکت هایی هست که سال های ساله در زمینه تولید و فروش غذای خشک گربه فعالیت داره و تا حالا هم تونسته غذاهای مختلفی رو روانه بازار کنه.

رویال کنین شرکتی قدیمیه که توی کشور فرانسه فعالیت داره و میشه گفت محصولات اون کاملا اختصاصی و باکیفیت هستن. همین موضوع باعث شده تا افراد بسیار زیادی ازش خرید کنن و غذای خشک گربه رویال کنین بتونه به طور گسترده ای در سراسر دنیا به فروش برسه.

در هر صورت رویال کنین تموم تلاش خودش را به کار گرفته تا نیازهای تغذیه ای گربه شما را به بهترین شکل برآورده کنه. نکته دیگه ای که وجود داره اینه که غذای خشک گربه رویال کنین رو میتونین با توجه به نژاد گربه تهیه کنین و این موضوع به شما اطمینان خاطر میده غذایی رو تهیه می کنید که برای گربه کامل ترینه.

پت شاپ ایران زمین با محصولاتی متنوع و مفید

این روزها با توجه به نیازی که به خرید غذای خشک گربه شاهد هستیم با یه جستجوی ساده میشه فروشگاه های زیادی رو دید که در حوزه عرضه و فروش این مواد فعالیت دارن اما نکته ای که لازمه بدونین اینه که تموم این فروشگاه ها اعتبار کافی رو ندارن. با توجه به این موضوع توصیه داریم حتما برای خرید غذای خشک گربه به سراغ پت شاپ بروید که علاوه بر اعتبار بالا عرضه کننده محصولات باکیفیت و متنوع هستم.

پت شاپ ایران زمین فروشگاهیه که تموم نیازهای گربه شما رو مدنظر قرار داده و شما میتونین از طریق فروشگاه آنلاین بهترین غذاها رو برای گربه هاتون خریداری کنین.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط