بررسی لوازم مورد نیاز برای نگهداری سگ

  • 20 اردیبهشت 1401
  • 0 نظر
  • admin

چه سگ خود را به تازگی به سرپرستی گرفته باشید چه سال ها از این موضوع گذشته باشد، وسایل سگ لوازمی هستند که همیشه به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید. این وسایل و ابزارها به شما کمک می کنند که راحت‌تر از دوست پشمالوی خودتان مراقبت کنید. برخی به غلط فکر می‌کنند فقط لازم است به سگ خودشان سرپناه و غذا بدهند، در صورتی که نیازهای سگ بسیار بیشتر است و در صورتی که به درستی برآورده نشوند ممکن است مشکلات بسیار زیادی را برای سگ به وجود بیاورد. بیاید با هم نگاهی بیندازیم به ضروری‌ترین لوازم سگ که برای مراقبت کامل از سگ به آن‌ها نیاز دارید.

لیست مهم‌ترین لوازم جانبی سگ

برای راحت‌تر شدن بررسی لوازم سگ سعی کرده‌ایم که در 8 دسته بندی مشخص تمامی این وسایل را به شما معرفی کنیم:

وسایل بهداشت سگ

بهداشت و نظافت سگ از مهم‌ترین مسائلی هستند که در هر لحظه باید به آن توجه داشته باشید. به صورتی که غفلت‌ها کوچک ممکن است عواقب و مشکلات بسیار بدی را به همراه داشته باشد. وسایل زیر برای حفظ بهداشت و سلامتی سگ لازم و ضروری هستند:

  • برس‌ سگ
    برس‌ها نقشی اساسی در مراقبت از سگ‌ها دارند. به کمک این برس‌ها می‌توانید به راحتی موهای دوست پشمالوی خودتان را مرتب کنید. برس کردن موهای سگ باعث تقویت و رشد بهتر موی آن‌ها می‌شود. شانه کردن موهای سگ همچنین به حفظ ظاهر و خوشتیپی سگ شما کمک خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم از برس‌های فلزی یا پلاستیکی که خیلی سفت نیستند استفاده کنید تا بدن حیوان زخم نشود.
  • وسایل حمام سگ
    لوازم حمام سگ را به هیچ وجه نمی‌توانید نادیده بگیرید. شامپو و سایر لوازم حمام باید به گونه‌ای انتخاب شوند که باعث سوزش چشم نشوند. مخصوصا برخی از شامپوها کاملا گیاهی هستند و می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید. البته برای خرید وسایل حمام برای سگ به نوع پوست و مو حیوان دقت کافی داشته باشید.
  • وسایل مربوط به بهداشت دهان و دندان سگ
    متأسفانه یکی از مهم‌ترین اجزایی که در مراقبت از سگ مغفول واقع می‌شود، بهداشت دهان و دندان است. انتخاب مسواک و خمیر دندان یا دهان شویه مناسب می‌تواند به بهبود سلامت دندان‌های حیوان کمک می‌کند. مسواک حیوان معمولا در سایز انگشتی تولید می‌شود به صورتی که برای مسواک زدن دندان‌ها با مشکل روبرو نشوید. همچنین توجه داشته باشید که پرزهای مسواک باید به اندازه کافی نرم باشد تا به لثه و دندان‌ها آسیب وارد نشود. توجه داشته باشید که برای مسواک زدن سگ نمی‌توانید از خمیر دندان انسان استفاده کنید، بلکه باید خمیر دندان مخصوص سگ تهیه کنید.
  • قیچی و ماشین اصلاح سگ
    موهای سگ هر چند وقت یکبار به اصلاح نیاز دارند به همین دلیل لازم است که ابزارهای مورد نیاز برای اصلاح سگ را در اختیار داشته باشید. البته این در صورتی است که نخواهید برای اصلاح به آرایشگاه مراجعه کنید. در نظر داشته باشید که اگر خودتان در کوتاه کردن موی سگ مهارت و تخصص کافی ندارید، بهتر است این کار را به افراد متخصص بسپارید.
  • ناخن گیر سگ
    رشد بیش از حد ناخن‌های سگ ممکن است فعالیت و رفت و آمد حیوان دلبندتان را با مشکل روبرو کند. مدل‌های مختلفی از ناخن گیر وجود دارد. برای مثال ما در جی جی لوپ شاپ ناخن گیرهای قیچی را عرضه می‌کنیم که استفاده از آن بسیار راحت است.

غذای سگ

غذای سگ در حفظ سلامت و چابکی حیوان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به همین دلیل نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. هم خود غذا و هم وسایل و ظرف‌های غذا خوری از اهمیت بالایی برخوردار هستند:

  • ظرف غذای سگ
    زندگی بدون استفاده از ظرف غذا سگ غیر ممکن نیست، اما این وسیله به سگ کمک می‌کند که بهتر غذا بخورد. تنوع ظرف غذای سگ بسیار زیاد است به صورتی که این محصولات در رنگ، جنس و اندازه‌های مختلفی ارائه می‌شوند. انتخاب رنگ این وسایل بیشتر به سلیقه و علاقه سگ دلبندتان بستگی دارد. برای انتخاب جنس مناسب باید چندین معیار مختلف مانند وزن و استحکام را مورد بررسی قرار دهید. اندازه هم به مسائل بسیار زیادی بستگی دارد. برای مثال اندازه سگ یا میزان مسافرتی که می‌روید کاملا می‌توانند روی اندازه ظرف غذای سگ تاثیر گذار باشند.
  • ظرف آب سگ
    ظرف آب سگ هم همانند طرف غذا دارای تنوع بسیار بالایی است. برخی از افراد از یک ظرف برای دادن غذا و آب به سگ خود استفاده می‌کنند. باید بدانید که این رویه نادرست است و لازم است که در زمان خوردن غذا مخصوصاً غذاهای خشک، آب به مقدار کافی در اختیار حیوان قرار بگیرد. البته برخی از شرکت‌ها ظرف غذا و آب سگ را در قالب یک ظرف دوقلو عرضه می‌کنند که بسیار کاربردی است و غذا دادن به حیوان را راحت‌تر می‌کند.
  • غذای سگ
    غذای سگ را شاید نتوان جزو وسایل سگ به شما آورد، اما در نهایت جزوی مواردی است که باید با دقت با آن برخورد کنید. برای اینکه بتوانید تغذیه سگ خودتان را کنترل کنید لازم است که ترکیب مناسبی از غذای خشک، غذای مرطوب، مکمل‌ها و تشویقی سگ را در برنامه غذایی آن بگنجانید. داشتن و رعایت برنامه غذایی سگ یکی از الزامات بسیار مهم زندگی سگ است.

لباس سگ

لباس یکی از ضروری‌ترین وسایل سگ است که بسیاری از افراد آن را لازم نمی‌دانند. در صورتی که داشتن لباس برای حیوانات خانگی بسیار مفید است. این لباس در زمستان لایه‌ای محافظ در برابر سرما است و در تابستان از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. در نظر داشته باشید که برخی از وسایل سگ که به عنوان لباس سگ به کار گرفته می‌شوند صرفا جنبه زیبایی داشته و به خوشتیپ‌تر شدن دوست با وفای شما کمک خواهد کرد. برای این مورد می‌توان پاپیون سگ را نام برد.

وسایل پیاده روی سگ

پیاده روی یکی از فعالیت‌های ضروری و مورد علاقه سگ‌ها می‌باشد. در برخی از کشورها در صورتی که به صورت روزانه و مرتب سگ خود را به گردش نبرید با جریمه‌های سنگین روبرو خواهید شد. اگر چه این قانون کمی فانتزي به نظر می‌رسد و عملا اجرای آن بسیار دشوار است، اما نمی‌ توان تاثیر پیاده روی را بر سلامت روح و جان سگ ها نادیده گرفت. اگر پیاده روی با سگ محبوب خودتان کار مورد علاقه شما است، حتما برای این کار وسایل زیر را به همراه داشته باشید:

  • قلاده سگ یکی از لوازم سگ است که در حین پیاده روی برای کنترل بهتر سگ حتما به آن نیاز پیدا خواهید کرد. قلاده سگ باید به صورتی باشد که سر او از داخل آن رد نشود و همچنین باید به صورتی باشد که راحت بوده و به گردن سگ فشار وارد نکند. برای توله سگ‌ها توصیه می‌شود که از قلاده‌هایی استفاده کنید که اندازه آن‌ها قابل تغییر است. چرا که با رشد آن‌ها اندازه گردن بزرگ تر شده و دیگر قلاده های کوچک جوابگو نخواهند بود. البته استفاده از جلیقه سگ هم در برخی از موارد ممکن است کارساز باشد. کاربرد دیگر قلاده و جلیقه سگ این است که می‌توانید برچسب شناسایی سگ را روی آن قرار دهید تا در صورتی که سگ دلبندتان گم شد، سایر افراد بتوانند به راحتی آن‌ها را به خانه باز گردانند.
  • پلاستیک جمع آوری مدفوع
    در خانه شما می‌توانید با تعیین جای مخصوصی دفع ادرار و مدفوع حیوان را کنترل کنید اما در فضای باز چنین امکانی برای شما وجود ندارد. از طرفی دیگر اهمیت حفظ نظافت و حفظ محیط زیست باعث می‌شود که همیشه یک کیسه برای جمع آوری مدفوع حیوان همراه خود داشته باشید.

حمل و نقل

در برخی از موارد لازم است که برای جابه‌جایی راحت‌تر سگ از وسایل حمل و نقل سگ استفاده شود. مخصوصاً زمانی که حیوان بیمار است، می‌توانید از وسایل حمل و نقل سگ برای جابجایی آن‌ها استفاده کنید.

  • باکس حمل سگ
    باکس حمل سگ یکی دیگر از وسایل سگ است که بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند. البته این وسیله ممکن است برای همه افرادی که سگ دارند ضروری نباشد. اما به کمک باکس حمل سگ به راحتی می‌توانید در مسافرت‌ها و مسافت‌های طولانی از این لوازم استفاده کنید تا جابجایی راحت‌تر باشد.
  • کیف و کوله پشتی سگکیف و کوله پشتی‌ها وسایل ضروری برای پیاده روی‌های طولانی هستند تا بتوانید بعد از خسته شدن سگ آن‌ها را داخل کیف یا کوله خود بگذارید و با حمل آن‌ها شما خسته نشوید. این وسایل برای حمل در مورادی که می‌خواهید سگ خود را به تفریح یا دامپزشکی ببرید، بسیار کاربردی خواهند بود.

جای خواب و خانه سگ

وسایل خواب سگ به خواب راحت‌تر سگ کمک خواهند کرد. در نظر داشته باشید که خواب مناسب می‌تواند سلامت جسمی و روحی سگ را تأمین کند. وسایل زیر برای سگ شما ضروری هستند:

  • تخت خواب سگ
    تخت خواب سگ باید به اندازه کافی بزرگ و راحت باشد. رخت و خواب باید به گونه‌ای باشد که برای سگ حساسیت ایجاد نکند. تخت و خواب‌ها معمولا تشکی پارچه‌ای دارند که این تشک‌ها قابلیت جداسازی و شستشو را دارند. تخت و خواب باید به اندازه کافی بزرگ باشد به صورتی که سگ به راحتی بتواند در آن دراز کشیده و بخوابد. در برخی از موارد تخت خواب به صورت خانه سگ هم موجود است و از آن هم به عنوان تخت و خواب و هم به عنوان خانه سگ استفاده کنید.
  • خانه سگ
    خانه مخصوص سگ به صورت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید متناسب با وضعیت دوست باوفاتون یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. خانه‌ها هم می‌توانند به صورتی باشند که تخت و خواب را در خود جای دهند و به عنوان جای خواب استفاده شوند. هم ممکن است به صورت قفس باشند. قفس سگ معمولاً به صورتی است که استفاده از آن باعث کنترل فعالیت‌های سگ می‌شود. در نتیجه اگر جزو کسانی هستید که ترجیح می‌دهید که در زمانی که در خانه نیستید، سگ همه خانه را به هم نریزد، می‌توانید از قفس سگ استفاده کنید.

وسایل بازی سگ

سگ‌ها موجودات بازیگوشی هستند و دوست دارند که بازیگوشی کنند. به همین دلیل وسایل بازی سگ از جمله ضروری‌ترین وسایل سگ هستند. این وسایل علاوه بر مشغول نگه داشتن حیوات به بهبود سلامت جسمی و تقویت عضلات سگ هم کمک می‌کنند. در انتخاب اسباب بازی سگ به این نکته توجه داشته باشید که اندازه آن‌ها نباید به حدی کوچک باشد که در گلوی سگ گیر کند. همچنین این وسایل نباید تیز یا برند باشند چرا که ممکن است به سلامت حیوان آسیب برسانند. موارد زیر مهم‌ترین اسباب بازی‌های سگ هستند:

  • پارک سگ
    پارک سگ به عنوان یک وسیله بازی بسیار مفید است و می‌توانید به کمک آن یک محیط شاد و جذاب را برای سگ خودتان تدارک ببینید. این پارک‌ها به شما این امکان را می‌دهند که وسایل مختلف را داخل ان بچینید. برای مثال می‌توانید خانه یا تخت خواب سگ را گوشه‌ای از آن قرار بدهید. بخشی دیگر را به ظرف غذا و آب سگ اختصاص داده و سایر وسایل بازی سگ را در گوشه دیگری بچینید. همچنین امکان تعویض وسایل یا جابجایی آن‌ها وجود دارد. به این ترتیب دیگر نیازی نیست برای ایجاد تنوع هر چند وقت یکبار لوازم سگ را تعویض کنید.
  • توپ
    توپ یکی از اسباب بازی‌هایی است که برای انواع سگ در نژادها و اندازه‌های مختلف کاربردی است. به علت محبوبیت این وسیله، انواع توپ در رنگ، جنس و سایز‌های مختلف تولید می‌شود. بنابراین برای انتخاب توپ به اندازه کافی گزینه دارید. برخی از اسباب بازی‌ها وجود دارند که کاربرد آن‌ها شبیه توپ است. برای مثال دیسک فریزبی، حلقه و انواع بومرنگ وسایلی هستند که سگ‌ها به آن‌ها بسیار علاقه دارند.
  • اسباب بازی‌های دندانی
    همه می‌دانیم که اکثر حیوانات خانگی به جویدن وسایل مختلف علاقه دارند. سگ‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند بنابراین لازم است برای اینکه وسایل خانه درامان بمانند برای آن‌ها اسباب بازی‌های دندانی تهیه کنید. این وسایل معمولا به شکل استخوان هستند و بافت آن‌ها نرم است تا به دندان و لثه سگ آسیب وارد نکنند.

وسایل آموزشی سگ

سگ‌ها حیوانات باهوشی هستند و همه چیز را سریع یاد می‌گیرند. آموزش به توله سگ می‌تواند رشد هوشی و هیجانی سگ را بهبود ببخشد. البته برخی از موارد وجود دارند که برای حفظ سلامت و نظافت سگ باید به آن‌ها آموزش داده شود. برای مثال لازم است که سگ با استفاده از لوازم تربیتی مانند سینی ادرار یاد بگیرد که یک مکان خاص را به عنوان دستشویی استفاده کند. از طرفی دیگر بسیاری از اسباب بازی‌ها نقش لوازم تربیتی و تمرینی را برای سگ بازی می‌کنند و تفکیک آن‌ها مشکل است.

برترین برندهای وسایل سگ

خرید وسایل سگ یک امر مهم و حیاتی است به همین دلیل لازم است که از برندهای معروف و شناخته شده در این زمینه خرید کنید. محصولات تولید شده توسط برند ژرمن شپرد از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است و این شرکت علاوه بر در نظر گرفتن ویژگی‌های سگ شما دارای تائیدیه‌های بهداشتی و استاندارد نیز می‌باشد. همچنین محصولات شرکت‌های پامرانین و شیتزو از بهترین محصولات موجود در بازار هستند که می‌توانید لوازم سگ خودتان را با خیال راحت از این نمایندگی‌های این شرکت‌ها خریداری کنید.

خرید از جی جی لوپ

خرید وسایل مورد نیاز سگ همیشه جزو حساس‌ترین کارهای ممکن بوده است به صورتی که قبل از خرید هر محصول باید به خوبی در مورد آن پرس و جو کنید. جی جی لوپ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین توزیع کننده محصولات مربوط به حیوانات خانگی ارائه اطلاعات مورد نیاز را وظیفه خود می‌داند. خرید از پت شاپ سگ جی جی لوپ بسیار راحت است و خیالتان بابت کیفیت محصولات راحت خواهد بود. لازم نیست تکرار کنیم که ما در تلاشم هستیم تا در کمترین زمان ممکن محصولات مورد نظر را به دست مشتریان برسانیم.

 

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط