اتاق مستردار یعنی چه؟

  • 29 شهریور 1401
  • 0 نظر
  • admin

اتاق مستردار یعنی چه؟ شاید این سوال برای شما نیز بوجود آمده باشد و به دنبال پاسخ مناسبی برای آن باشید. اتاق خواب مستردار یکی از بخش های جدید در خانه های مدرن می باشد که برای راحتی بیشتر افراد، اتاق خواب و سرویس بهداشتی به هم ارتباط داشته و با یک درب از هم جدا می شوند. برای آشنایی بیشتر با اتاق مستردار در ادامه با ما همراه باشید.

اتاق خواب مستر دار چیست؟

اگر به دنبال این هستید که بدانید، اتاق مستر چیست؟ لازم است بگوییم که، اتاق خواب مستر دار در واقع یک اتاق بزرگ است که از اتاق خواب معمولی مجهزتر بوده و دارای یک بخش سرویس بهداشتی می باشد. بین قسمت تخت خواب و سرویس بهداشتی معمولا با یک دیوار شیشه ای جدا می شود. البته برای حفظ حریم شخصی به جای دیوار شیشه ای، از دیوارهای معمولی یا چوبی نیز استفاده می شود. وان یا کابین دوش و توالت فرنگی نیز از اجزای اصلی این سرویس بهداشتی هستند.

با توجه به متراژ آپارتمان و اتاق، به امکانات اتاق مستر استخر و جکوزی نیز اضافه می شود. این اتاق کاملا ویژه بوده و معمولا متعلق به والدین و زوجین خواهد بود. گاهی یک واحد آپارتمان دارای چند اتاق مستر بوده که یکی از آنها برای مهمان در نظر گرفته می شود.

به طور کلی باید گفت طراحی این اتاق کاملا مدرن بوده و استفاده از سبک کلاسیک و یا سنتی در آن جایگاهی ندارد. دیوارهای شیشه ای، استفاده از وان، جکوزی، کفپوش های وودپلاست و به روز ترین شیرآلات همگی گواه بر مدرن بودن این فضا هستند.

اتاق مستر دار شیشه ای چیست؟

اتاق مستر شیشه ای به اتاقی گفته می شود که دیوارهای جداکننده سرویس بهداشتی از اتاق خواب، شیشه ای باشد. همان طور که قبلا اشاره کردیم برای زیبایی می توان از پارتیشن های شیشه ای استفاده کرد، اما برای در نظر گرفتن رفاه و حریم خصوصی بهتر است این پارتیشن ها را از شیشه های مات و یا رنگی در نظر گرفت.

اتاق خواب های مستردار شیشه ای گزینه ای بسیار عالی برای فضاهای مدرن محسوب میشود. علاوه براین، این اتاق ها فضا را بزرگتر و روشن تر نشان می دهند. البته نوع شیشه های استفاده شده برای این قبیل محیط ها باید دوام و ماندگاری بالایی در برابر نم و رطوبت داشته و رسوب نگیرند.

مزایای اتاق مستردار چیست؟

در معماری مدرن استفاده از اتاق مستر رواج زیادی پیدا کرده است که دلیل اصلی آن، امکانات زیاد و مزایای متعدد این نوع طراحی است. از مهم ترین مزایای اتاق خواب مستر می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • رعایت بهداشت بیشتر با اختصاص دادن سرویس بهداشتی اختصاصی به بخش های مختلف منزل
  • بهبود رفاه و آسایش افراد در اتاق خواب مستردار

معایب اتاق مستر دار

مساله بسیار مهمی که نباید از آن غافل شد، نقاط ضعفی می باشد که این اتاق ها دارند. برخی از معایب اتاق مستردار که از مجله دکونیوز جمع آوری شده اند عبارتند از:

  • انتشار بوی نامناسب ناشی لوله های فاضلاب در صورت عدم استفاده از سیستم تهویه مناسب
  • فرسودگی اتاق و وسایل در اثر رطوبت بالای موجود در اتاق

نکات مهم در طراحی خانه مستر دار

ساختن اتاق خواب مستر دار نیازمند رعایت اصول و حساسیت های بالا می باشد، تا موجب رفاه شخص شده و زحمت یا مشکلی را در آینده ایجاد نکند. همچنین توجه ویژه به تجهیزات و ایجاد یک فضای لوکس باید مدنظر طراحان باشد. برای رعایت رفاه و طراحی اتاق مستر لوکس باید به موارد زیر توجه نمود:

  • در صورت استفاده از دیوارهای شیشه ای برای حفظ حریم شخصی بهتر است از شیشه های سندبلاست و یا رنگی استفاده شود.
  • وان و جکوزی یا تجهیزات بیشتر را باید با توجه به ابعاد اتاق در نظر گرفت تا حمام مستر دچار آشفتگی و ظاهر نامطلوب نشود.
  • استفاده از وان، شیرآلات و تجهیزات لوکس باعث میشود فضای بهتری داشته باشید
  • تهویه مناسب را جدی بگیرید، در غیر این صورت بوی بد فضایی آزاردهنده را برایتان بوجود خواهد آورد
  • طراحی یک کلوزت روم لوکس در اتاق مستر به رفاه و کامل بودن این اتاق کمک بیشتری می کند.
  • برای اینکه بتوانید زیبایی اتاق مستردار را چند برابر کنید، تا حد امکان اتاق های رو به تراس را برای این منظور در نظر بگیرید.

متراژ اتاق خواب مستر چقدر است؟

با توجه به امکانات رفاهی که قرار است در این اتاق طراحی شود، باید به متراژ آن نیز توجه کرده و تا حد ممکن فضای بیشتری را به آن اختصاص داد. یک اتاق کوچک و مجهز زیبایی نداشته و کاملا آشفته به نظر می رسد. اما یک اتاق با ابعاد متناسب علاوه بر رفاه ظاهر زیباتری نیز دارد. بهترین ابعاد برای یک اتاق خواب مستردار دو نفره 4.5*4.5 می باشد.

چطور اتاق مستردار کوچک طراحی کنیم؟

اگر فضای اتاق خوابتان کوچک است و در عین حال ترجیح می دهید آن را به اتاق مستر تبدیل کنید، کافیست نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • برای اتاق مسترهای کوچک بهتر است از دیوارهای جداکننده شیشه و آینه استفاده کنید.
  • کمد و محفظه هایی که برای قرار دادن وسایل در نظر گرفته می شود بهتر است به صورت آینه های درب دار باشد.
  • استفاده از رنگ های روشن در این فضا نیز به بزرگ تر دیده شدن ابعاد کمک می کند.
  • دیزاین اتاق مستر دار کوچک به سبک مینیمال نیز از آشفتگی فضای جلوگیری می کند.
  • از کابین دوش به جای وان استفاده کنید

نتیجه گیری

بر اساس آنچه در طول متن به آن اشاره شد، اتاق مستردار یا همان اتاق خواب مستر، به اتاقی گفته میشود که دارای سرویس بهداشتی و حمام است. این اتاق ها بر اساس متراژ آپارتمان در ابعاد مختلف طراحی و با امکانات بروز تجهیز میشوند. در خانه های بزرگ، تعداد اتاق های مستر را می توان افزایش داد که تاثیر زیادی بر افزایش رفاه و آسایش افراد خانواده دارد.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط